Η μόδα πάντα αντέγραφε την πραγματικότητα – αλλά τι γίνεται όταν η πραγματικότητα είναι ένα ασταμάτητο χάος; Αν νομίζεις πως η εποχή μας μοιάζει με ένα πάρτι που συνεχίζεται ενώ το πλοίο βυθίζεται, τότε βρίσκεσαι ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με τον Julien Dossena. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Rabanne για το φθινόπωρο του 2025 δεν ένιωθε τη νύχτα. Ένιωθε την ένταση, την αποσύνθεση, τον καταιγισμό πληροφορίας που σε κάνει να αμφισβητείς αν η μόδα έχει ακόμα τη σημασία που είχε. Και η απάντησή του; Μια συλλογή που δεν χαϊδεύει, αλλά σκουντάει.


Στην πασαρέλα, τα looks δεν ήταν όμορφα με τον κλασικό τρόπο. Ήταν πολυεπίπεδα, σχεδόν χαοτικά, σαν να είχαν εκραγεί από μέσα προς τα έξω. Στρατιωτικές σιλουέτες μπλέκονταν με punk κιλτ, τοίντ παλτό της δεκαετίας του ‘60 αποκάλυπταν απροσδόκητα χρώματα και υφές, ενώ τα slip dresses αποκτούσαν φετιχιστική διάθεση. Ήταν μια ωδή στη σύγχυση του 2025, τυλιγμένη σε ένα φανταχτερό, grunge packaging.

Όταν η Sinéad O’Connor συναντά το punk και το Fassbinder κινηματογραφεί το αποτέλεσμα
Αν η έμπνευση μιας συλλογής λέει πολλά για το αποτέλεσμα, τότε τα moodboards του Dossena θα μπορούσαν να είναι έργα τέχνης από μόνα τους. Ταινίες του Fassbinder από τα ‘70s, η σκοτεινή ομορφιά της Sinéad O’Connor και ένας διαρκής στοχασμός πάνω στο τι σημαίνει να ντύνεσαι σε μια εποχή που όλα γύρω σου αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα.


Και το αποτέλεσμα; Ένα γυναικείο twinset συνδυασμένο με ένα πανκ κιλτ, στρατιωτικές στολές με ασημένια πέτα, φούστες με κεντήματα που κρύβονταν εσωτερικά και slip dresses καλυμμένα με δίχτυ και δαντέλα.
Διάβασε επίσης: Μπαρόκ, ρομαντισμός και σύγχρονη τεχνολογία στη φθινοπωρινή πασαρέλα του Dior
Τα αξεσουάρ ήταν εξίσου σκληρά: στρώσεις από σκουλαρίκια, χοντρές μπότες μάχης και μια νέα τσάντα-κόσμημα που ονομάστηκε «The Ring», με ένα τρυπημένο κλείσιμο που έδινε μια ωμή αίσθηση φετιχισμού.


Δεν υπήρχε τίποτα επιτηδευμένα κομψό εδώ. Ήταν ωμό, θορυβώδες, με επιθετικές σιλουέτες που σε προκαλούσαν να τις κοιτάξεις. Όπως ακριβώς και ο κόσμος που ζούμε.
Όταν ένα χάπι γίνεται μοτίβο και τα layers μιμούνται το συλλογικό άγχος


Ο Dossena δεν δίστασε να εισάγει μια δόση ειρωνείας – ή μάλλον πικρής αλήθειας – στη συλλογή. Σε μια εποχή όπου το άγχος έχει γίνει lifestyle και η κατανάλωση χαπιών μια αποδεκτή καθημερινότητα, ένα print σε μοτίβο χαπιών έκανε την εμφάνισή του στις δημιουργίες του. Ήταν μια ωμή υπενθύμιση του πώς προσπαθούμε να αντέξουμε μια πραγματικότητα που μοιάζει όλο και πιο παράλογη.
Τα layers στα ρούχα ακολουθούσαν την ίδια λογική: δύο παλτά φορεμένα το ένα πάνω στο άλλο, δεμένα με τρόπο που αποκάλυπτε το εσωτερικό τους, φούστες με κεντήματα στην επένδυση που έμοιαζαν με μυστικό μήνυμα, oversized πλεκτά που έκρυβαν κομμάτια lingerie. Σαν να προσπαθούσαν να κρύψουν κάτι, αλλά ταυτόχρονα να το αποκαλύψουν.

Η μόδα το 2025 δεν είναι εύκολη (ούτε πρέπει να είναι)
Αν περίμενες μια κολεξιόν γεμάτη ευκολοφόρετα party looks, αυτή η συλλογή σίγουρα δεν ήταν για σένα. Δεν υπήρχε τίποτα “εύκολο” εδώ, όπως τίποτα δεν είναι εύκολο πια στον κόσμο που ζούμε. Ο Rabanne δεν προσπάθησε να χαϊδέψει το μάτι, αλλά να σε βάλει να σκεφτείς. Και αν το αποτέλεσμα ήταν κάποιες στιγμές δύσκολο να φορεθεί, ήταν γιατί η πραγματικότητα του 2025 δεν έρχεται πακεταρισμένη σε ένα όμορφο, τακτοποιημένο κουτί.


Το show έγινε στην έδρα της UNESCO – ένα συμβολικό location, αφιερωμένο στην ειρήνη και τη διαπολιτισμική επικοινωνία. Κι όμως, η αίσθηση που έδινε η συλλογή ήταν το αντίθετο: μια ωδή στο χάος, στη σύγκρουση, στον συνεχή εσωτερικό και εξωτερικό πόλεμο.


Ο Julien Dossena δεν ήθελε να σου δώσει ρούχα απλά για να τα φορέσεις. Ήθελε να σε κάνει να νιώσεις. Και το κατάφερε.
Αν το 2025 μοιάζει με έναν κόσμο που αλλάζει, γκρεμίζεται και ξαναχτίζεται την ίδια στιγμή, ο Rabanne μόλις σου έδωσε τη στολή για να το ζήσεις. Και δεν έχει τίποτα από το γυαλιστερό, εύκολο glamour που περίμενες.
Διάβασε επίσης: Το effortless chic σε άλλο επίπεδο: Η νέα συλλογή της Chloé FW25-26 κλείνει το μάτι στη θηλυκότητα
Comments are closed.