ΗDakota Johnson αφήνει πίσω της την ετικέτα της ηθοποιού και περνά πίσω από την κάμερα, ετοιμάζοντας την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία – ένα πρότζεκτ που συνδυάζει ευαισθησία, προσωπικό όραμα και σταθερή δέσμευση στο να δώσει φωνή σε περιθωριοποιημένες ιστορίες.

Στο 59ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Karlovy Vary, η Johnson εμφανίστηκε ήρεμη, συγκεντρωμένη και βαθιά συνειδητοποιημένη για το μέλλον της στον χώρο. Εξάλλου, έχει πάψει εδώ και καιρό να είναι απλώς η σταρ του Fifty Shades of Grey. Είναι πλέον παραγωγός, δημιουργός και – σύντομα – σκηνοθέτις.

«Νομίζω ότι είμαι έτοιμη να σκηνοθετήσω την πρώτη μου μεγάλου μήκους ταινία. Είναι μικρή σε κλίμακα, αλλά πολύ κοντά στην καρδιά μου και στο TeaTime Pictures. Θα την κάνουμε μαζί με τη Vanessa Burghardt, μια εξαιρετική αυτιστική ηθοποιός, με την οποία είχαμε συνεργαστεί στο Cha Cha Real Smooth», δήλωσε η Johnson στο Variety κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του φεστιβάλ.

Μια ταινία για την καρδιά, όχι για το box office

Η Burghardt υπογράφει το σενάριο και θα πρωταγωνιστήσει στην ταινία, ενώ η Johnson δηλώνει αποφασισμένη να προστατεύσει αυτό το έργο με κάθε τρόπο. «Δεν είχα ποτέ την αυτοπεποίθηση να σκηνοθετήσω. Αλλά με τη Vanessa, νιώθω απόλυτα ασφαλής. Τη γνωρίζω, την εμπιστεύομαι, και δεν θα άφηνα κανέναν άλλον να το κάνει. Είναι προσωπικό», εξήγησε.

Η Johnson έχει σκηνοθετήσει στο παρελθόν το μουσικό βίντεο των Coldplay “Cry Cry Cry”, καθώς και την ταινία μικρού μήκους Loser Baby, αλλά η επερχόμενη δουλειά της σηματοδοτεί ένα βήμα σε νέα δημιουργικά ύψη.

Πηγή :IMDB

Η φιλοσοφία της για την παραγωγή ταινιών είναι ξεκάθαρη: ιστορίες με γυναικείο επίκεντρο, που προκαλούν το κοινό συναισθηματικά και οπτικά. «Ψάχνω για χαρακτήρες που δεν βλέπεις συνήθως – γυναίκες περίπλοκες, αντισυμβατικές, αντιηρωίδες που μπορεί να κάνουν φρικτά πράγματα, αλλά τις αγαπάς γιατί είναι ανθρώπινες και αληθινές».

Διάβασε επίσης: Dying for Sex: Μια ιστορία ελευθερίας, φιλίας και απόλυτης ειλικρίνειας

Το τέλος των «τοξικών πλατό»

Ως συνιδρύτρια της ανεξάρτητης εταιρείας παραγωγής TeaTime Pictures μαζί με τη συνεργάτιδά της Ro Donnelly, η Johnson χτίζει ένα δημιουργικό οικοσύστημα που δίνει προτεραιότητα στον σεβασμό, τη συμπερίληψη και την καλλιτεχνική ελευθερία.

«Δεν μπορώ πια να βρίσκομαι σε τοξικά γυρίσματα. Είναι χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Με την παραγωγή, έχω το προνόμιο να επιλέγω ανθρώπους που σέβομαι και που μοιράζονται τις ίδιες αξίες», υπογραμμίζει. «Ήμουν θορυβώδης όταν έπρεπε, ακόμα και σε μικρή ηλικία. Τώρα, έχω τον έλεγχο».

Η ανάγκη της για ουσιαστική σύνδεση με το κοινό αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο που αντιλαμβάνεται την επιτυχία. «Δεν με ενδιαφέρουν τα νούμερα του box office. Είναι ένα χαοτικό μέτρο. Η επιτυχία για μένα είναι όταν κάποιος με πλησιάζει και μου λέει ότι μια ταινία τον άγγιξε».

Μια δημιουργική νέα εποχή

Η Johnson έφτασε στο KVIFF για να παραλάβει το Βραβείο Προέδρου του Φεστιβάλ, λίγο πριν την προβολή της νέας της ταινίας Materialists. Παράλληλα, παρουσίασε και τη ρομαντική κωμωδία Splitsville (2019), σε σκηνοθεσία του Michael Angelo Covino, την οποία παρήγαγε μέσω της TeaTime.

Ποιοι ρόλοι την ελκύουν σήμερα; «Θα ήθελα να υποδυθώ έναν ψυχοπαθή. Θα ήθελα να κάνω και μια καλή ταινία δράσης. Υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες που ονειρεύομαι ακόμη», απαντά με ένα χαμόγελο που κρύβει προσμονή. Παράλληλα, δηλώνει συγκινημένη από την εμπειρία του φεστιβάλ. «Τα φεστιβάλ είναι σαν μικρές μαγικές φούσκες σε έναν κόσμο γεμάτο χάος και πόνο. Εκεί συναντάς ανθρώπους που αγαπούν αληθινά το σινεμά. Νιώθω εμπνευσμένη και αισιόδοξη. Όχι, δεν νομίζω ότι οι ταινίες μπορούν να σώσουν τον κόσμο – αλλά είναι όμορφο να υπάρχουν».

Ένα μέλλον με φωνή

Η Johnson συνεχίζει την κινηματογραφική παράδοση της οικογένειάς της – από τη γιαγιά της, Tippi Hedren, έως τους γονείς της, Melanie Griffith και Don Johnson. Παρότι μεγάλωσε στον πυρήνα του Χόλιγουντ, το βλέμμα της στρέφεται αλλού: στη δημιουργία ιστοριών που έχουν ψυχή, που εκπροσωπούν το διαφορετικό, που κάνουν τον θεατή να αισθάνεται κάτι.

Με τα επόμενα βήματα της να περιλαμβάνουν το ρομαντικό θρίλερ Verity (Amazon), σε σκηνοθεσία Michael Showalter, με συμπρωταγωνιστές τους Anne Hathaway και Josh Hartnett, η Johnson αποδεικνύει ότι μπορεί να κινείται με ευκολία ανάμεσα σε εμπορικό και ανεξάρτητο σινεμά – πάντα με συνέπεια, όραμα και προσωπικότητα.

Διάβασε επίσης: Η νέα εποχή του Ginny and Georgia: Μητέρα, κόρη, τέρατα

Comments are closed.